Зема В. Конциліаризм і витоки унійних процесів у Київській митрополії / В. Зема // Україна в Центрально-Східній європі. – 2018. – Вип. 18., Нова релігійна течія постала в перших десятиліттях XV ст. Інтелек-, туальне коло паризьких богословів шукало розв’язання Великої схизми, коли, кілька пап водночас правили на Заході. Вони обґрунтували свою ідею щодо, змін, що полягала у відродженні генеральних соборів, а згодом уселенських, синодів за участю східних патріархів. Риторика конциліаристів набула, поширення в текстах Київської митрополії протягом двох століть. Вперше, унійна ідея набула вираження в промові київського митрополита Григорія, Цамблака під час Констанцького синоду (1418 р.). Ідея церковної унії, за, моїми спостереженнями, формувалася під впливом конциліаризму. Сліди, цього дискурсу можна знайти в листі митрополита Мисаїла до папи, Сикста IV. Вивчення впливу Флорентійського синоду на Київську митро-, полію показує, що привід унії з Римом був використаний великим князем, Московським Василієм Васильовичем для створення незалежної митрополії., Численні оповідки про відмову від унії укладалися в Московії в другій, половині ХV ст. Проунійні та конциліаристські тенденції виражені у листі, київського митрополита Йосипа в останні роки XV століття, що повто-, рювали деякі частини листа Мисаїла. Врешті-решт, нова спроба вста-, новлення унії з Римом була припинена нападами московських військ. Зміни у, відносинах із Заходом знайшли відображення в релігійному мистецтві, київської митрополії. Деякі впливи візантійської поліхромії можна про-, стежити в католицьких соборах часів Яґелонської династії., Ключові слова: конциліаризм, церковна унія, фрески, ікони, Ренесанс.
Сподобалось читати? Постав свою оцінку 🥰
Кількість оцінок: 0 📊 Середній рейтинг: 0