Мета роботи – узагальнити історико-теоретичний, культурологічний доробок української історіографії фор-, мування пантеону християнських культів святих, що вкоренилися у традиції сакрального храмового будівництва та, декору. Методологія дослідження полягає у застосуванні культурологічного підходу в реконструкції цілісного про-, цесу проблеми. На основі історико-хронологічного порядку забудов соборів і церков середньовічного Чернігова,, порівняльного аналізу європейських традицій, внутрішніх національних культів святих прослідковується процес на-, копичення та збереження традицій святих образів храмового будівництва. Наукова новизна полягає в тому, що з, позиції культурологічних досліджень робиться спроба систематизації християнських цінностей святих, що стано-, вили основу культурно-мистецьких проектів архітектури середньовічного Чернігова. Висновки. В статті розкрива-, ється трансформація спільних європейських традицій християнських сакральних образів, на честь яких будували, храми, писали ікони, створювали мозаїки і фрески чернігівського зодчества. Пантеон культів біблійних та євангель-, ських образів складалися з Ісуса Христа, Богородиці з Божим Дитятком, Святої Трійці, Апостолів, Херувим, Сера-, фим, Святих мучеників і подвижників християнської віри, Фекли, Параскеви-П’ятниці, Бориса і Гліба та ін., що утве-, рдили на тисячоліття християнську духовність україно-європейської нації., Ключові слова: культ святих, ікони, національні традиції, культова архітектура, Чернігів, середньовіччя,, християнство, трансформація.
Сподобалось читати? Постав свою оцінку 🥰
Кількість оцінок: 0 📊 Середній рейтинг: 0