👁️ 106
Favorite
Default Thumbnail
Завантажити Чернігівський державний педагогічний інститут в системі підготовки педагогічних кадрів (1954-1998 рр.). ⤵️
pdf

Боровик М.А. Чернігівський державний педагогічний інститут в, системі підготовки педагогічних кадрів (1954 – 1998 рр.). – Кваліфікаційна, наукова праця на правах рукопису., Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата історичних наук, (доктора філософії) за спеціальністю 07.00.01 – історія України. – Харківський, національний університет ім. В.Н. Каразіна. Харків, 2017., У роботі вперше комплексно досліджено процес реорганізації та, функціонування Чернігівського державного педагогічного інституту в системі, вищої педагогічної освіти України. На основі широкого кола джерел, значна, частина яких уперше запроваджується до наукового обігу, висвітлено, реорганізацію педагогічної освіти у Чернігові від учительського до, педагогічного інституту. На 1954 р. в УРСР завершувалось створення радянської, системи підготовки педагогічних кадрів, коли зникали учительські інститути як, залишок старої системи підготовки учителів., Формування навчально-матеріальної бази ВНЗ здійснювалося шляхом, добудови до існуючого приміщення нових аудиторій, лабораторій, спортивних,, читальних та актового залів, бібліотеки, гуртожитків. Проте забезпечення, навчально-лабораторними площами у Чернігівському педінституті в розрахунку, на одного студента до 1998 р. так і не досягнуло середнього показника по, педвишам України., Охарактеризовано багатоетапний процес структурування ЧПІ. На, початковому етапі діяли два факультети та шість кафедр, а на завершальному –, шість факультетів та 33 кафедри. Це давало змогу навчальному закладу, вирішувати навчально-виховні завдання з підготовки педагогічних кадрів для, середньої школи., З’ясовано шляхи формування викладацького складу та контингенту, студентів. У дев’ять разів збільшилася кількість викладачів, значно поліпшився, якісний його склад, який відповідав параметрам вищих навчальних закладів, четвертого рівня акредитації. Майже у 13 разів збільшився контингент студентів., За кількістю студентів денної форми навчання з 27 педвишів України ЧПІ на, 1998 р. займав 12 місце., Розкрито організацію навчально-методичної роботи викладачів та зміни в, організації практичної підготовки студентів. Показані три етапи удосконалення, системи навчальної діяльності та внутрішнього контролю. На основі аналізу, архівних матеріалів з’ясовано шляхи удосконалення різних видів педагогічної, практики., Досліджено роль і місце зовнішнього контролю за організацією навчально-, виховного процесу. Здебільшого контрольні заходи проводили комісії, освітянської галузі союзного чи республіканського рівня. У період незалежної, України перевірки проходили для визначення акредитаційного рівня та, ліцензування навчального закладу., На основі аналізу трьох етапів організації наукової роботи в педагогічному, інституті показані особливості кожного з них. Покращення наукового потенціалу, викладачів дало змогу не лише підвищити якість наукової продукції, а й, розширити плани госпдоговірної тематики та створити науково-дослідницькі, осередки й наукові школи. ЧПІ став відігравати роль провідної наукової, інституції Сіверщини., Ключові слова: Чернігівський державний педагогічний інститут,, навчально-матеріальна база, кафедри, факультети, професорсько-викладацький, склад, студенти, навчально-методична і наукова робота.

Сподобалось читати? Постав свою оцінку 🥰
Кількість оцінок: 0 📊 Середній рейтинг: 0

🖋️ Інші твори автора

📑 Схожі твори за жанром

🗓️ Інші твори 2017 року

🗂️ Схожі твори за типом публікації

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *