Мета дослідження:, розкрити еволюцію статусу3, староукраїнської (руської) мови впродовж ХIV–, ХVII ст. на тлі суспільно-політичних обставин, релігійної та ідейнофілософської парадигми часу та аналізу реконструйованої мовної та мовноетнічної (національної) свідомості урядово-шляхетської та духовно-освітньої, еліти., З огляду на це, визначено такі основні завдання:, 1. Розкрити історію перших діахронних соціолінгвістичних досліджень в, українському та зарубіжному мовознавстві., 2. Визначити методологію вивчення суспільного статусу староукраїнської, (руської) мови в діахронії: ідеї, обставини, хронологія., 3. Дослідити історичне становлення лінгвономена руський язик (мова) –, українська мова у контексті мовно-етнічної (національної) свідомості українців., 4. Дослідити процеси виникнення лінгвономена проста мова як наслідку, Реформації та способу розширення функцій староукраїнської (руської) мови і, закріплення її статусу., 5. Здійснити аналіз правових документів у соціолінгвістичному контексті і, визначити основні напрями рецепції староукраїнської (руської) мови у, середовищі урядово-шляхетської еліти., 6. Розкрити значення терміна лінгвосоціум (зокрема лінгвоправовий та, лінгвотеоретичний) як інструмента вивчення мовної картини4, гетьманських, канцелярій., 7. Реконструювати і проаналізувати мовну та мовно-етнічну (національну), свідомість5, провідних духовно-освітніх середовищ у контексті формування, нової українськомовно-етнічної єдності., 8. Висвітлити роль та місце староукраїнської (руської) мови у системі, суспільних цінностей крізь призму персоналістичної лінгвофілософії., 9. Визначити основні тенденції українськомовного виміру в освітньому, дискурсі: кодифікованість, пріоритетність, комунікація.
Сподобалось читати? Постав свою оцінку 🥰
Кількість оцінок: 0 📊 Середній рейтинг: 0