Магась В. Всеросійський залізничний союз та влада в Наддніпрянській Україні в 1905–1908 рр.: трансформація взаємин / В. Магась // Український історичний журнал. – 2018. – № 4., З’ясовуються обставини самоорганізації залізничників і трансформація харак-, теру діяльності Всеросійського залізничного союзу. Ориґінальність дослідження, забезпечується використанням матеріалів вітчизняних та зарубіжних архі-, вів. Організація мала професійно-політичний характер, оскільки у своїй про-, грамі поєднувала вимоги економічного і правового становища залізничників із, домаганнями політичних свобод та скликання Установчих зборів. У роки ро-, сійської революції 1905–1907 рр. союз відіграв помітну роль, особливо у період, загального політичного страйку, ставши однією з ключових сил, котра змусила, імператора підписати маніфест від 17 жовтня 1905 р. Після невдачі грудневого, збройного повстання влада почала закривати осередки союзу та переслідувати, його діячів. У 1906–1908 рр. організація діяла конспіративно, зазнаючи постій-, них переслідувань та дедалі більше підпадаючи під вплив революційних партій., Загалом у 1905–1908 рр. об’єднані у союз широкі маси залізничників втягувалися, в боротьбу за політичні та професійні права. Найбільшими залізничними вуз-, лами в українських ґуберніях Російської імперії, де діяли осередки Всеросійського, залізничного союзу, були Київ, Харків, Катеринослав., Ключові слова: Всеросійський залізничний союз, професійно-політична орга-, нізація, російська революція 1905–1907 рр., соціалісти-революціонери, соціал-, демократи.
Сподобалось читати? Постав свою оцінку 
Кількість оцінок: 0
Середній рейтинг: 0