👁️ 114
Favorite
Default Thumbnail
Завантажити Стаття «Фелікс Дзержинський – «перший чекіст» і «кривавий кат» крізь призму плакату і карикатури» ⤵️
pdf

“З архівів ВУЧК–ГПУ–НКВД–КГБ” №1 (53) 2020, Мета дослідження – виявити, проаналізувати та систематизувати ключові форми і способи формування іконографічної моделі-образу Ф.Дзержинського більшовицькими ідеологами та представниками антибільшовицького табору у плакатній та карикатурній графіці., Автором використані загальнонаукові, міждисциплінарні та історичні дослідницькі прийоми. Для аналізу візуальних даних були застосовані такі методи: контент-аналіз, іконографічний аналіз, порівняльна характеристика. Прийоми систематизації й типологізації синтетичної ідеологічно-мистецької графічної продукції застосовувалися для стратифікації типологічних рядів., Для більшовицької ідеології, побудованої на бінарній моделі мислення, характерним був погляд на суспільство крізь призму протиборства «своїх» і «чужих», «героїв» та «ворогів». Радянські ідеологи-пропагандисти намагалися у найбільш привабливому ракурсі репрезентувати «героїчний» образ «першого чекіста» не лише в контексті боротьби з «ворогами», а й як зразка для наслідування. Ці пропагандистські образи апелювали у першу чергу до архаїчних уявлень про «добро» та «зло» і створювали ідеальну картинку для широкого загалу про представника каральних структур. На противагу радянській моделі, пропагандисти і представники антибільшовицького руху намагалися сформувати образ «політичного ката», переслідуючи власні інтереси чи інтереси замовника. Зважаючи на хронологічні терміни, масштаби та кількість креолізованих текстів, що формували інформаційний простір, можна прослідкувати безпосередній зв’язок з сучасними пропагандистськими акціями, що проводять послідовники «русского мира» для мобілізації населення, апелюючи до сформованих радянським агітпропом архетипів сприйняття., Автор аналізував найбільш тиражовані плакати та карикатури, виготовлені художниками для наповнення інформаційного простору СРСР. Визначено основний вектор і тематичні напрями креолізованої продукції, що відображала усталений образ голови ВЧК–ОГПУ. Виокремлено основні блоки візуальних текстів, що охоплюють спродуковані антибільшовицькими художниками зображення. Представлені плакатні аркуші, що слугували взірцем для відтворення та цитування в інформаційному просторі СРСР.

Сподобалось читати? Постав свою оцінку 🥰
Кількість оцінок: 0 📊 Середній рейтинг: 0

🖋️ Інші твори автора

📑 Схожі твори за жанром

🗂️ Схожі твори за типом публікації

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *