За мету ж ставилося – пізнати митця в контексті світу і часу., Простежити витоки та еволюцію творчої особистості. Спробувати, збагнути його у єдності і драматичному протистояння двох складових, – “я” і “світ”, що, за визначенням Х.Ортеги-і-Гасета, “і є життя”. На, думку іспанського вченого, що розмірковував над завданням, створення біографії Гете, зв’язок між “я” і “світ” утворює простір,, який і є “те справжнє із середини”, звідкіля тільки і варто побачити, особистість митця. Не з середини самого письменника, наголошував, вчений, а “із середини його життя, або драми. Справа не у тому, щоб, побачити життя Гете очима Гете, в його суб’єктивному баченні, а в, тому, щоб вступити як біограф у магічне коло даного існування,, стати спостерігачем дивної об’єктивної події, яким було це життя і, чиєю всього лише частиною був Гете” [207. – С. 440]., Отож і праглося побачити Є.Маланюка “із середини” драми його, життя, а реалізація цього прагнення передбачала розв’язання таких, завдань:, простежити формування та еволюцію світоглядних та, естетичних позицій письменника та їх зв’язок з художньою, творчістю;, визначити основні етапи творчої еволюції Є.Маланюка та їх, ідейно-стильові домінанти;, реконструювати сторінки життєпису письменника та через, біографію пізнати своєрідність особистості;, розглянути творчість письменника крізь призму, самоусвідомлення його життєвого покликання:, висвітлити етапи національного самоусвідомлення;, розкрити феномен української політичної еміграції та, значення її культурної праці;, проаналізувати історичний та соціо-культурний контексти, епохи, виявити їх формотворчий вплив на особистість митця;, простежити витоки та сутність історіософської концепції, творчості митця, дослідити історію художньої творчості, “біографію”, (“генетичну” критику) окремих творів як шлях до пізнання, внутрішньої біографії письменника та результату, самореалізації митця.
Сподобалось читати? Постав свою оцінку 🥰
Кількість оцінок: 0 📊 Середній рейтинг: 0
