Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Історія. вип. вип. 1 (140). – 2019., Висвітлено місце античності в соціокультурних реаліях США наприкінці XVIII – поч. ХІХ ст. та її конструктивна, роль для формування етичних, естетичних та політичних поглядів і цінностей на прикладі доробку другого президе-, нта США Дж. Адамса. Розглянуто історичну й соціокультурну обумовленість референційних меж античності в інте-, лектуальному середовищі американців і зазначено, що Дж. Адамс та його сприйняття античного спадку не існували, поза межами американської дійсності, становили його частку, утім, відрізняючись в інтерпретації та відповідних ак-, центах. Вплив античності на етичні конструкти Дж. Адамса вибудовується навколо етичної категорії “доброчесно-, сті”, її перегляду поряд з реабілітацією і демократизацією “фами”. Вибудована навколо античного спадку естетична, позиція Дж. Адамса ґрунтується на принципах прекрасного як раціонально та етично корисного. Важливу роль у розу-, мінні цього ставлення до античності відіграє захоплення Дж. Адамса постаттю “оратора-патріота” в особі Цице-, рона. Політичні ідеї Дж. Адамса та їхній зв’язок з античністю розкривається через концепт республіканської форми, правління як балансу трьох станів і супрематію законів. На основі проаналізованого матеріалу був заперечений суто, символічний, поверхневий характер зв’язку Дж. Адамса з античним спадком і зазначений його організуючий, життєорі-, єнтуючий зміст., Ключові слова: античність, Джон Адамс, Римська республіка, фама, доброчесність, ораторська майстерність, Ци-, церон, закон, система противаг.
Сподобалось читати? Постав свою оцінку 🥰
Кількість оцінок: 0 📊 Середній рейтинг: 0