👁️ 1
Favorite
Default Thumbnail
Завантажити Стаття «Гностицизм в кінематографі: «Фото за годину»» ⤵️
pdf

Гілея: науковий вісник. Збірник наукових праць. – К., 2021. – Вип. 162 (5). Ч. 2. Філософські, Політичні науки., Об’єктом дослідження є кінофільм “Фото за годину” (One Hour Photo) режисера Марка Романека (Mark Romanek) 2002 року, предметом – релігійна символіка, що в ньому міститься., Наукова новизна полягає в тому, що вперше ця кінострічка розглянута на предмет виявлення релігійної символіки., Методологія, обрана для даного дослідження, являє собою компаративний аналіз, що передбачає виділення релігійних символів в кінофільмі “Фото за годину”., В образі головного героя, Сеймура Перріша (Seymour Parrish), наявні риси, які притаманні Деміургу-Яхве в уявленнях ранньохристиянських гностиків. Будучи відірваним від своєї “матері”, еона Софії, Деміург відчуває свою недосконалість. Так само Сеймур, будучи самотньою людиною, сумує за своєю матір’ю. Він створює свій власний “світ” у вигляді фотографій родини Йоркінів (Yorkin), так само як і Деміург демонструє то милість то гнів по відношенню до своїх “підопічних”. Так само як і Деміург-Яхве він карає “обрану” родину, яку вважає своєю власною. Супергеройська іграшка Євангеліон, що демонструється в одному з епізодів, символізує караючий аспект божества, одни з її атрибутів є меч – аналогом меча в сцені покарання “грішників” виступає ніж, яким Сеймур погрожує Віллу (Will) та Майї (Maya)., Покарання для Вілла Йоркіна спричинене саме його подружньою зрадою, яка в текстах Старого Завіту часто порівнюється зі зрадою свого бога. Біблійне богоявлення Деміурга-Яхве часто нагадує торнадо (“стовп хмари”), який демонструється після сцени покарання Сеймуром перелюбників. Саме покарання містить декілька складових. По-перше, він зтирає обличчя Вілла з фотографій на стенді в своїй кімнаті. По-друге, він вривається до готельного номеру, де знаходяться коханці та клацає фотокамерою, змушуючи їх позувати голими в любовних сценах. Це нагадує біблійний епізод вигнання з раю Адама та Єви. Заключний кадр фільму – фантазія Сеймура, він уявляє собі фото, на якому він та Йоркіни зображені як одна родина – символізує відновлення початкової гармонії, зіпсованої “гріхом” Вілла Йоркіна.

Сподобалось читати? Постав свою оцінку 🥰
Кількість оцінок: 0 📊 Середній рейтинг: 0

🖋️ Інші твори автора

📑 Схожі твори за жанром

🗂️ Схожі твори за типом публікації

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *