👁️ 110
Favorite
Default Thumbnail
Завантажити Стаття «Україна у шкільній історії путінської Росії (до 2021 р.)» ⤵️
pdf

Яремчук В. Україна у шкільній історії путінської Росії (до 2021 р.). Український історичний журнал. 2023. № 3 (570). С. 176—196., Мета — показати формування образу історії України у російському шкільному підручни-, котворенні періоду президентства В. Путіна (до 2021 р.). Методологія базована на мето-, дах історіографічного аналізу й синтезу. Наукова новизна. Вперше системно висвітлено, питання про чинники складання образу історії України у сучасному російському шкільно-, му наративі, проаналізовано трансформацію його змісту в останні роки (період російсько-, української війни в її гібридній фазі). Обґрунтовано, що вирішальним чинником росій-, ського підручникотворення в «українському питанні» була і залишається траєкторія по-, літичного курсу Кремля і відповідної йому антиукраїнської історичної політики. Основні, результати. Розгляд «українських» тем у російському підручникотворенні підпорядко-, вано логіці державно-імперського наративу російської історії. Відповідно, по-перше, до, ХV ст. українців та окремої української історії для авторів шкільних підручників не існува-, ло. По-друге, на сторінках шкільних текстів учнів переконують у тому, що значні сегменти, російської історії відбувалися на теренах сучасної України, тим самим змушуючи їх вірити,, що сучасна Росія має на них історичне право. По-третє, хоча у шкільних текстах, виданих, до 2021 р., українці визнаються за окремий етнос, однак їх перебування на мапі минулого, фрагментарне і значною мірою спотворене., Ключові слова: сучасна Україна, путінська Росія, історія України, шкільна історія, шкіль-, ний історичний наратив, підручникотворення, історична політика.

Сподобалось читати? Постав свою оцінку 🥰
Кількість оцінок: 0 📊 Середній рейтинг: 0

🖋️ Інші твори автора

📑 Схожі твори за жанром

🗓️ Інші твори 2023 року

🗂️ Схожі твори за типом публікації

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *