Метою дослідження є аналіз еволюції концепції фронтиру,, структури і функцій компаративних фронтирів як напряму в системі, історичних наук, а також з’ясування межі доцільності застосування теорії, фронтиру в історію України., Реалізація поставленої мети передбачає вирішення таких завдань:, З’ясувати етимологію поняття frontєr та встановити його, відповідники в мовах народів світу., Впровадити в українську історіографію інформацію про Ф., Тернера як фундатора теорії фронтиру, вичленити основні періоди, рецепції його творчої спадщини., Проаналізувати похідну від ідеї фронтиру теорію міграції, американського географа Iсайї Бовмена (1878-1950) – перший великий, піонерський наратив, у лоні якого розвивалися дослідження, компаративних фронтирів., Ознайомити українських істориків з тезою Овена Латтiмора про, екологічні фронтири китайської цивілізації (1940)., Проаналізувати ідеї Волтера Прескота Веба про «Великий, Фронтир» (1952) епохи Великих географічних відкриттів та з’ясувати, причини відсутності зацікавлення цією ідеєю В.Веба в сучасних умовах., Впровадити інформацію про творчу спадщину Вiльяма Гaрдi, Мaкнiла і проаналізувати його тезу про Степовий фронтир Європи, (1964)., З’ясувати ступінь впливу «школи іспанського порубіжжя», Г.Болтона на історіографію Латинської Америки, тези про фронтир – на, ідею «мандрівних метрополій», дискусії між лаврентистами й, екологістами в канадській історіографії, причини особливої прихильності, до ідей Ф.Тернера австралійських істориків., 11, Виявити аналогічні концепції та дослідити рецепцію теорії, фронтиру в російській та радянській історіографіях., Простежити процес адаптації теорії фронтиру в американській, медієвістиці та акцентувати на досягненнях британських істориків у, галузі інтерпретації середньовічних фронтирів у світлі сучасних кордонів, (1990-і роки)., З’ясувати ступінь впливу теорії фронтиру на історіографію, Стародавнього Риму, наголосивши на дискусіях на предмет лімів (limes), в останнє десятиліття ХХ століття, зокрема – на критиці британським, істориком Чарльзом Вітакером тези про «Велику Стратегію», облаштування кордонів Римської імперії американського дослідника, Едварда Люттвака., Простежити дискурс колонізації, встановити співзвучні теорії, фронтиру концепти та процес засвоєння теорії фронтиру в українській, історіографії., Продемонструвати адаптовані до потреб історії України методи, дослідників компаративних фронтирів на прикладі порівняльної історії, світових аналогів козацтва, встановити спільні риси соціумів фронтирних, експертів від насильства., Розглянувши різноманітні сценарії та наслідки зіткнення культур, у контексті релігійних фронтирів, з’ясувати обставини їхньої взаємодії, або й загибелі, відтак пояснити причини феномену мультикультурного, населення України (яким воно було до Другої світової війни)., В контексті притаманного фронтирам дисбалансу статей з’ясувати, причини феномену «запорізького целібату» (термін В.Мільчева)., За допомогою порівняльних методів з’ясувати причини, амбівалентності української національної ідентичності.
Сподобалось читати? Постав свою оцінку 🥰
Кількість оцінок: 0 📊 Середній рейтинг: 0
