Гілея: науковий вісник. Збірник наукових праць. – К., 2020. – Вип. 156 (5)., В публікації доведено, що ікона Стрітення Господнього відображає подію принесення Ісуса до Єрусалимського храму на сороковий день (та зустріч Його із праведним Семеоном та пророчицею Анною), що міститься описана в Євангелії від Лк. 2, 22-40., У статті висвітлений розвиток композиційного формування ікони Стрітення Господнього протягом першого тисячоліття в Церкві. Досліджено, що найдавніша збережена ікона Стрітення Господнього походить з середини V cт. Підкреслено, що ікона Стрітення Господнього остаточно сформувалася в IX–X ст. Виявлено, що в Україні найдавніша збережена ікона походить із фресок XII століття Кирилівської церкви (м. Києва)., У праці розкрито, в який спосіб пишучи ікону Стрітення Господнього іконописці передавали у своїх іконографічних образах події, які описані в Євангелії від Лк. 2, 22-40. Вказано, що особливістю ікони Стрітення Господнього є збереження єдності між намальованим на іконі з сказаним в Євангеліє від Лк. 2, 22-40 і поданим в літургійних текстах даного свята., Підкреслено, що в українських церквах Київської традиції в сьогоденні можна зустріти у храмах в іконостасі ікону Стрітення Господнього. Наголошено, що під час свята Стрітення Господнього (15 лютого) на утрені вона виставляється на анолої (чи тетраподі) для почитання вірним.
Сподобалось читати? Постав свою оцінку 🥰
Кількість оцінок: 0 📊 Середній рейтинг: 0
