Стороженко І. С. Формування Запорозької Січі як держави-міста: проблеми рицарської корпоративної символіки та ідеології / І. С. Стороженко // Придніпров’я: історико-краєзнавчі дослідження. – 2014. – Вип. 12. – С. 5-19, Як верства, що орієнтувалася на здобуття рицарського статусу, ко-, заки виробили систему відповідних зовнішніх ознак, тобто корпоратив-, ну символіку. До її елементів належали: зачіска «оселедець», лук, руш-, ниця, шабля, келеп, булава, червоний колір тканини (для поховального, обряду), а також метафора «Військо Запорозьке» (для назви свого дер-, жавного утворення). На відміну від східних і західних традицій, одяг в, Україні не став відзнакою рицарства, козаки до нього ставилися більш-, менш байдуже, намагалися «копіювати європейців, а східні шати вжива-, лися швидше як звичайна здобич, хіба що їхня розкіш мала підкреслити, воєнне щастя». Корпоративна рицарська ідеологія козацтва включала, питання організації внутрішнього статутного життя, а також правила, діяльності козацтва як професійного воїнства. Зазначимо, що козацька, рицарська корпоративна ідеологія була тим правовим ґрунтом, на яко-, му утворилася перша Запорозька (Базавлуцька) Січ., Ключові слова: рицарська корпоративна ідеологія і символіка козацтва,, зачіска «оселедець», лук, рушниця, шабля, келеп, булава, червоний колір, тканини, Військо Запорозьке, Запорозька Січ.
Сподобалось читати? Постав свою оцінку 🥰
Кількість оцінок: 0 📊 Середній рейтинг: 0