Калакура Я. Зміна поколінь істориків як методологічний та світоглядний діалог в українській історіографії (кінець ХІХ – перше двадцятиріччя ХХІ ст.) / Я. Калакура // Український історичний журнал. – 2020. – Число 4, Анотація. Мета розвідки полягає в тому, щоб на основі загальної теорії поколінь з’ясувати осо-, бливості зміни поколінь істориків в українській історіографії кінця ХІХ – початку ХХІ ст., простежи-, ти її вплив на оновлення методологічних і концептуальних засад, проблематики історичної нау-, ки, збагачення дослідницького досвіду. Методика дослідження включає послідовне дотримання, принципів історизму, наступності, антропологізму, цивілізаційного, енергетичного, соціокультур-, ного, ґенераційного та системного підходів, застосування методів історіографічного аналізу та, синтезу, компаративістики, моделювання, конкретно-історичного, історико-хронологічного, істо-, рико-генетичного пізнання та власних спостережень. Наукова новизна зумовлюється тим, що, вперше на основі авторських напрацювань, а також попередників системно розглянуто процес, й особливості зміни поколінь українських істориків у контексті загальних тенденцій реалізації, принципу наступності з урахуванням конкретно-історичних умов історії України новітньої доби., Висновки. У результаті дослідження процесу зміни поколінь істориків з’ясовано його вплив на, розвиток україн ської історіографії з кінця ХІХ до перших десятиріч ХХІ ст., висвітлено його те-, оретико-методологічні, історіософські та історичні засади, термінологічний апарат, принципи, наступності та спадкоємності, а також кризові явища розривів і конфліктності. У рамках озна-, ченого періоду умовно виокремлено шість поколінь українських істориків, обґрунтовано критерії, їх хронологічних меж, названо найбільш характерні ознаки кожного з них. Відстежено традиції й, новаторство методологічного інструментарію, їх спільні та відмінні риси. Звернуто увагу на пере-, ломні віхи у зміні поколінь, їх вплив на світогляд і цінності українських істориків, діяльність науко-, вих інституцій, осередків і шкіл в Україні та за рубежем, на проблематику досліджень, оновлення, парадигми, концептуальних, методологічних підходів в історичній науці, зміст історичної освіти., Ключові слова: покоління, українська історіографія, методологія, історики, зміна поколінь, науко-, ві школи, наступність, спадкоємність.
Сподобалось читати? Постав свою оцінку 🥰
Кількість оцінок: 0 📊 Середній рейтинг: 0
