Український археографічний щорічник. — Випуск 21/22. — Том 24/25. — Київ, 2018, У статті розглянуто низку архітектурних особливостей Кирилівської церкви у, Києві в контексті досі не вирішеної проблеми заснування храму. оригінальна інтер-, претація відомих писемних джерел дає змогу зробити кілька припущень, які можуть, змінити усталені підходи до проблеми. Відштовхуючись від повідомлень Іпатіїв-, ського літопису як найінформативнішого з джерел, сучасних описуваним подіям,, пропонується визнати базовою концепцію принципового поминального характеру, Кирилівської церкви, покликаної засвідчити посмертне вшанування великого київ-, ського князя Всеволода з чернігівської династії ольговичів через його патронального, святого – Кирила александрійського. За цією логікою, храм постав як центр монас-, тирського комплексу безпосередньо на місці трагічних подій 1146 р., коли була де-, монстративно знехтувана посмертна воля Всеволода ольговича, неодноразово, скріплена християнськими клятвами, а визначений ним спадкоємець насильно по-, збавлений владного статусу., Зведення поминального храму могло бути свідомим кроком династії Монома-, ховичів до публічного примирення з опонентами і збереження гармонії у міждинас-, тичних стосунках. офіційною фундаторкою виступила вдова Всеволода ольговича,, яка входила до обох династій і стала зручною компромісною фігурою., З часом політична актуальність цих мотивів була втрачена, первісне “прочитан-, ня” символічних месиджів забулося, і церкву почали сприймати як звичайний пери-, ферійний храм., Ключові слова: Кирилівська церква у Києві, ієротопія, Всеволод ольгович,, києворуські династійні війни, інтерпретація джерел.
Сподобалось читати? Постав свою оцінку 🥰
Кількість оцінок: 0 📊 Середній рейтинг: 0