У статті з позиції культурологічного дослідження робиться спроба систематизації християнських цін-, ностей святих, що становили основу культурно-мистецьких проєктів архітектури середньовічного Чернігова та уза-, гальнюються спільні європейські в тому числі слов’яноукраїнські самобутні традиції духовної спадщини. Вони форму-, валися на базі язичницької міфології, що трансформувалася в християнській духовний світ. Передавалася з покоління, в покоління через усну і письмову культуру, що збереглися в міфах, сказаніях, легендах, проповідях, літописах, Свя-, тому Письмі. Розповсюджувалася членами монастирських громад, священиками, паломниками по всій Україні-Руси., Збереглися і до нині в сакральній формі філософсько-християнської духовної традиції, моралі і культури європейців., Розглядаються християнсько-європейські впливи сакрального іконописного мистецтва як нового історичного етапу., Розглядаються християнсько-європейські впливи монументальної кам’яної, мурованої архітектури як нового істо-, ричного етапу, що утворив культ традицій спільних біблійних образів мозаїчно-фрескового, іконописного мистецтва,, місцевих образів князівських династій, канонізованих святих, що і в сьогоднішній архітектурі українського зодчества, займають сакральне місце., Ключові слова: релігія, культ святих, святі Чернігівщини, князі, іконописне мистецтво, ікони, духовні традиції., Християнсько-сакральні традиції Чернігіво-Сіверського краю.Baltic Journal of Legal and Social Scєnces № 2 / 2022. C. 12-16.
Сподобалось читати? Постав свою оцінку 🥰
Кількість оцінок: 0 📊 Середній рейтинг: 0