Батюк, Т. (2023). Мирон Кордуба та Михайло Грушевський у міжвоєнний час: особливості взаємин. Проблеми гуманітарних наук: збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія Історія, 12/54, 156–172., Анотація. Мета дослідження полягає у всебічній, реконструкції особистісних і професійних взаємин М. Кордуби, та М. Грушевського у міжвоєнний час. Методологія, дослідження спирається на традиційне для історіографічних, праць поєднання принципів (історизму й об’єктивності) і, методів (загальнонаукових та спеціально-історичних) наукової, праці. Наукова новизна статті полягає у спробі комплексного, відтворення творчих контактів М. Кордуби та, М. Грушевського протягом міжвоєнного двадцятиліття. Висно-, вки. У підсумку відзначено суттєву відмінність моделей взаємин, двох учених на зламі ХІХ–ХХ ст. і у міжвоєнний час. Так, у, першому окресі переважала виховна парадигма, а в спілкуванні, виразно домінував харизматичний Грушевський наставник., Натомість у досліджуваний період ми бачимо вповні, партнерський діалог, сповнений шанобливого взаємовизнання, фахового взаємозбагачення і розуміння однакової зацікавленості, у співпраці. Натомість найбільш продуктивні моменти, попередньої моделі товариського спілкування набули, трансформації у 1920-ті рр. Йдеться, з одного боку, про, учнівське розуміння лідерського статусу старшого колеги,, необхідності всебічно асистувати йому в численних проєктах, та важливості популяризувати багатоаспектне вчителеве, служіння своєму народові на національному і міжнародному, рівнях. З іншого, збереглася вчителева потреба у всебічній опіці, молодшого колеги – фінансовій, інституційній та науковій., М. Грушевський не лише матеріально підтримав М. Кордубу,, але й уможливив йому реалізацію власних наукових проєктів., Історіографічні здобутки учня стали підставою для його, членства в очолюваних учителем історичних структурах ВУАН, (Історична секція, Науково-дослідна кафедра історії, українського народу, Археографічна комісія). У підсумку постав, до певної міри унікальний в українській інтелектуальній історії, творчий тандем, чий поважний науковий доробок є важливою, складовою культури доби Розстріляного Відродження., Ключові слова: М. Кордуба, М. Грушевський,, інтелектуальні взаємини, рецепція, міжвоєнний період.
Сподобалось читати? Постав свою оцінку 🥰
Кількість оцінок: 0 📊 Середній рейтинг: 0