Ґілея: науковий вісник. Збірник наукових праць. – К., 2014. – Вип. 84 (5)., Проаналізовано соціокультурну динаміку підстав сучасної ситуації в освіти. Мова йде про нинішній світ – системну орієнтацію держав в освітній політиці, у рухливій системі координат: з одного боку – мейнстримних координат західної цивілізації як метрополії, що сприймаються іншими акторами як універсальні; а з іншого – напівпериферійних і периферійних, що виступають на тлі новітнього соціального життя у вигляді відсталих соціокультурних сегментів. Зазначено, що основними детермінантами змін освітніх парадигм завжди були процеси, які охоплюють весь спектр соціального, економічного й політичного життя суспільства. В контексті зазначених змістів сучасної освіти визначені характеристики освітнього простору. Під освітнім простором розуміється безліч існуючих в соціумі об’єктів, відносин і зв’язків, в межах яких здійснюється спеціальна діяльність різних систем щодо розвитку індивіда і його соціалізації. Таким чином, основною характеристикою сучасного освітнього простору, є відкритість процесів пізнання й освоєння світу, і тому освіта одержала назву відкритої. Термін “відкритості” є одним із базових понять цивілізаційно-еволюційного дискурсу.
Сподобалось читати? Постав свою оцінку 🥰
Кількість оцінок: 0 📊 Середній рейтинг: 0